The Health Benefits of Moderate Drinking Pembroke Pines FL

If you need a reason to break out that bottle of wine this weekend, here it is: Moderate drinking past the age of 60 may help keep Alzheimer's disease and other forms of dementia away. A recent analysis of 15 studies that included more than 28,000 people over a period of at least two years revealed that those in Pembroke Pines who drank anywhere from one to 28 drinks each week had lower levels of dementia than those who completely abstained. How low? Men had a 45 percent lower risk, while women's risk dropped by 27 percent.

Chai Seniors
(954) 458-1968
788 East Hallandale Blvd.
Hallandale Beach, FL
Memorial Adult Day Care Center
(954) 457-0505
1750 East Hallandale Beach Blvd.
Hallandale Beach, FL
Villa Maria Adult Day Care Center
(305) 651-0034
20855 Nw 9th Court
North Miami, FL
North Dade Adult Day Care Center
(305) 940-0075
60 Ne 166th Street
Miami, FL
Wilton Manors Adult Day Care Center
(954) 630-9501
1503 Ne 26th Street
Wilton Manors, FL
Catholic Charities of the Archdiocese of Miami,, Inc.
(954) 587-2312
6915 Stirling Road
Davie, FL
Southwest Focal Point Senior Center
(954) 450-6888
301 Nw 103rd Avenue
Pembroke Pines, FL
Noble A. Mcartor Adult Day Care Center
(954) 764-5055
1480 Sw 9th Avenue
Fort Lauderdale, FL
North West Federated Woman's Club of Broward County,, Inc.
(954) 714-3500
2185 North West 19th Street
Fort Lauderdale, FL
William Lehman Adult Day Care Center
(305) 557-8138
7605 West 10th Avenue
Hialeah, FL
Data Provided by:
 

The Health Benefits of Moderate Drinking

If you need a reason to break out that bottle of wine this weekend, here it is: Moderate drinking past the age of 60 may help keep Alzheimer's disease and other forms of dementia away.

A recent analysis of 15 studies that included more than 28,000 people over a period of at least two years revealed that those who drank anywhere from one to 28 drinks each week had lower levels of dementia than those who completely abstained. How low? Men had a 45 percent lower risk, while women's risk dropped by 27 percent.

While the researchers admit that it's difficult to make definitive claims of alcohols' protective qualities without knowing exactly what types of alcohol people drank, how much they defined a single drink to be, and other lifestyle issues that could play a role, they're encouraged by the results. After all, science has provided plenty of data indicating that moderate alcohol consumption can increase levels of HDL, or "good" cholesterol, reduce the stickiness of the blood, and facilitate blood flow to and from the brain. All of these factors play a role in whether or not a person develops dementia.

Scientists are careful to point out that people who never drink would be unwise to start, since alcohol, for all its benefits, also carries certain risks. And while several drinks a day may be considered moderate for one person, that amount may be way over the limit for another. Generally, bigger people can handle more alcohol than smaller people, with men falling into the former category and women the latter...

Click here to read more from Quality Health